Selasa, 23 Mac 2010

Aduhai Thierry Henry......pasal pulak...





Henry berharap tidak disenaraikan pada perlawanan pertama di Emirates Stadium pada suku akhir final Liga Champions melawan bekas kelabnya, Arsenal, pada 31 March . Menurutnya, akan terasa janggal baginya bermain di Emirates memakai jersi lain selain Arsenal.

Henry mewakili Arsenal pada 1999-2007. Ia merupakan salah satu legenda hidup Arsenal, yang masih sangat dicintai peminat "The Gunners". Keputusannya pindah ke Barcelona pada 2007 dulu pun masih boleh diterima dengan hati terbuka oleh peminat.

Henry sendiri masih mengaku mencintai Arsenal. baginya Arsenal adalah klub yang mengembalikan kepercayaan diri dan keyakinannya, setelah terbuang dari Juventus pada 1999.

Henry, Arsenal, dan Barcelona punya pertalian sejarah pahit yang terjadi pada final Liga Champions 2006, di mana Barcelona mengalahkan Arsenal 2-1. Bagi Henry, akan menjadi ironi, bila kini, ia akan menjadi sebahagian pasukan yang akan menghancurkan impian Arsenal.

"Aku tak mengatakan tidak akan cuba untuk berjuang atau apa pun karena seperti itulah permainan. Namun, aku tak ingin melawan Arsenal. Janggal bagiku melangkah masuk padang Arsenal, sekalipun itu adalah Emirates, dan bukan Highbury, dengan mengenakan kostum pasukan lain," kata Henry.

Ketika ditanya apa yang akan dia lakukan bila berhasil menjaringkan gol di gawang Arsenal, Henry hanya mengatakan, "Lupakan itu, aku hanya tidak mahu bermain melawan Arsenal. Ikatan yang kumiliki dengan peminat Arsenal tak mungkin akan kudapatkan di tempat lain, karena aku tak pernah berpikir akan bermain dalam tempoh selama itu (8 tahun) untuk pasukan lain. Aku semakin tua," tambahnya lagi... (SKY)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut

ARTIKEL SEBELUM INI

Catatan Popular