Rabu, 7 Disember 2011

MAAFKAN AKU, PAPAGOMO

HARI ini aku takde idea nak tulis apa-apa tapi terasa nak juga menulis. Itu hari dua hari berturut aku tak menulis pasal keuzuran akibat demam. Mungkin demam kerana kena sampuk atau terkena virus lembu yang bersidang kat `Place Where Talking Cow' (PWTC) yang saban malam memekak kat kaca TV aku.

Tiba-tiba hari ini sengaja aku buka blog mamat kaki mencarut Papagomo yang baru-baru ini telah dibuat laporan Polis oleh Amin Iskandar kerana blog beliau menfitnah Amin Iskandar. Semenjak bila blog Papagomo tidak buat fitnah? Bukankah beliau diberanakkan oleh maknya di dalam parit sememangnya untuk membuat fitnah di muka bumi ini? Jika tiada fitnah, di mana papagomo nak mentekedarah kasi makan anak bini beliau yang memang sudah serasi dengan makanan haram sejak lahir lagi?

Belek punya belek blognya, aku mahu cuba cari kalau boleh satu je tajuk yang satu ayat pun tidak ada unsur fitnah. Kalau aku jumpa, aku nekad nak jamu anak-anak papagomo sekali je merasa makanan yang halal untuk menjadi darah dagingnya. Malang sungguh, aku tak jumpa. Apa yang aku jumpa posting terbaru dalam blog mamat kaki `blue' ini adalah seperti berikut;

Kisah banjir di Kajang. Dia kata banjir berlaku di Kajang baru-baru ini bagai Tsunami angkara PR memerintah Selangor. Aku nak tanya, bangang ke tak apa yang Papagomo sebut tu? Malas aku nak berhujah pasal isu ini pasal kalau aku jawab nanti orang kata aku bodoh cam dia juga. Aku duduk Kuantan pun aku baru je meredah banjir yang luar biasa tengah-tengah bandar Kuantan. Rupa-rupanya Pahang pun PR yang perintah selama ini.

Masuk pula tajuk lain. Kali ini Papagomo cerita pasal Husam Musa, Naib Presiden PAS berpegang tangan dengan Cina Doll. Ada gambar dia sertakan. Sekali lagi aku terasa bodoh jika aku nak jawab tuduhan Papagomo tersebut kerana tengok pada gambar yang dia letak kat blog dia itu pun semua orang boleh tahu memang sahih Papagomo ni mata dia `bular' atau cacat. Mungkin terlalu kerap menonton video seks ciptaan Datuk Eskay. Sebenarnya dalam beberapa blog pro PR pun dah jawab isu gambar tersebut, cuma malas aku nak ulas memadai aku tengok gambar pada blog puaka tu pun aku dah boleh nilai tahap keringnya idea Blogger belaan Umporno ini.

Masuk lagi satu tajuk. Dia ceduk Twitter kononnya Nurul Izzah yang punya. Mamat yang dilahirkan dalam parit ni sebut Nurul Izzah dalam Twitternya mempromosi minum arak. Hehehe...nak aku ulas ke cerita bangang cam ni? Aku tengok copy Twitter dengan gambar Nurul Izzah tu pun aku tahu dah....Jadi, sekali lagi Papagomo terbogel.

Ni tajuk lain pula yang mana kali ini dia nak belasah Bung Mokhtar, MP dari Bn tu. Pelik, mengapa dia belasah MP dari Bn pula ye? Rupa-rupanya salah sikit je....pasal Bung Mokhtar desak Shahrizat letak jawatan atas isu NFC (feedlot) atau senang cerita kisah lembu dapat kondo tu lah....Kenapa pula mamat bangang ni marah sangat? Mudah je....`lembu' akan marah jika tuan lembu diganggu. Bukankah Papagomo sudah lama menjadi `lembu', maka tentulah beliau marah bila Bung Mokhtar sentuh tuan lembu. Maka, beliau pun kata bahawa Bung Mukhtar desak Shahrizat letak jawatan adalah kerana ada `hubungan' di antara isteri Bung dengan Anwar. Dia pun letak gambar isteri Bung Mokhtar sedang bersalam dan mencium tangan Anwar. Ooohh...itu lah hujah kononnya yang menyebabkan Bung Mokhtar desak Shahrizat letak jawatan ye?

Korang nampak tak betapa bankrapnya Blogger pencacai pengutip sampah seperti Papagomo ni cari makan? Apa pun, aku berdukacita tak dapat nak tunaikan hajat aku nak kasi anak-anak dia merasa sekali je makanan yang halal sebab aku tak jumpa satu patah pun ayat yang tidak mempunyai unsur fitnah dalam blog beliau. Maafkan aku ye, Papagomo. Tak pe lah, aku akan cuba lain kali selagi dia tak mampus./wfauzdin.blogspot.com

Pengikut

ARTIKEL SEBELUM INI

Catatan Popular